12/03/2014 04:00:00 PM

Naleśniki z tuńczykiem (참치전)



Dziś na blogu kolejny szybki przepis, przygotowanie zajmuje dosłownie 5-10 min, smażenie kolejne 5, więc na całość potrzebujecie max. 15 min. Do tego prawdopodobnie wszystkie składniki macie już w domu. Ja wykonałam to danie na późne sobotnie śniadanie i jestem pozytywnie zaskoczona jego łatwością i smakiem.

Korzystałam z przepisu Maangchi.

Składniki (6 małych naleśników):

  • 140-160 gr tuńczyka (wykorzystałam dwie małe puszki po 80 gr)
  • 1/4 cebuli
  • 1 mała łyżeczka soli
  • Szczypta pieprzu
  • 1 ząbek czosnku (dodałam pół łyżeczki sproszkowanego)
  • 1 jajko
  • 1 mała łyżeczka oleju sezamowego
  • 1 stołowa łyżka mąki
  • Olej rzepakowy do smażenia


Krok 1: Odcedzamy tuńczyka, przekładamy go do miski.
Krok 2: Kroimy cebulę na jak najmniejsze kawałki.
Krok 3: Wszystkie składniki dodajemy do tuńczyka i dokładnie mieszamy.


Krok 4: Na rozgrzaną patelnię wlewamy około 3 łyżki oleju rzepakowego.
Krok 5: Uprzednio przygotowane ciasto nakładamy łyżką i lekko dociskamy formując w miarę okrągłe naleśniki.


Krok 6: Wykładamy na ręcznik papierowy, a następnie przekładamy na talerz i zjadamy z dodatkiem np. ulubionych warzyw i ryżu.


Oczywiście moje nie wyszły tak bardzo okrągłe i równe jak chciałam, ale i tak były przepyszne.

Smacznego :)

4 komentarze:

  1. Ja bym to raczej nazwała plackami ziemniaczanymi ^.^ ...bez ziemniaków xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. W kraju przynajmniej nie pomylicie puszki z tuńczykiem z niczym innym.
    Tutaj już dwa razy kupiłem kurczaka :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger