11/19/2014 04:49:00 PM

Dramy (Moje TOP 10) - część 2

Nadszedł czas na drugą część listy moich ulubionych dram. Nadal mam wyrzuty sumienia, że niektóre nie dostały się do TOP 10, ale życie jest brutalne i musimy iść dalej. Udało mi się przemycić jeden dodatkowy tytuł pod płaszczykiem serii, więc to TOP 10 ma 11 pozycji.

6. Reply 1994 i Reply 1997 (Korea, 2013 i 2012)
Mimo, że logika sugeruje obejrzeć najpierw Reply 1994, a dopiero później Reply 1997, to kolejność oglądania powinna być odwrotna. Najpierw nakręcono Reply 1997 i dopiero na fali popularności tej dramy stworzono Reply 1994. Obie dramy mają podobną fabułę. Dzięki retrospekcjom dowiadujemy się z kim w końcu związała się główna bohaterka. W Reply 1994 występują gościnnie bohaterowie z Reply 1997 już jako pary, więc tym bardziej radzę zachować sugerowany porządek i nie psuć sobie niespodzianki. Każdy odcinek zaczyna się od powrotu do przeszłości, realia są idealnie odtworzone, widzimy stare książki, filmy, zespoły, a bohaterowie uczestniczą w historycznych wydarzeniach. Podoba mi się, że obserwujemy dłuższą historię, są sceny z dzieciństwa, liceum, studiów, pierwszych prac aż w końcu w ostatnim odcinku dochodzimy do teraźniejszości.

Reply 1997


Akcja dramy dzieje się w Busan, a retrospekcje cofają akcję przeważnie do czasów licealnych. Główna bohaterka jest fanką zespołu H.O.T, jeździ na koncerty, śpi w pudełku pod domem jednego z członków i męczy tym swoich rodziców (do tego stopnia, że ojciec w pewnym momencie zrywa jej ze ścian wszystkie plakaty). Bardzo lubię Seo In Guk, który zagrał jedną z głównych ról, ale inni aktorzy też bardzo przyczynili się do wysokiej jakości tej produkcji. Wiele historii jest równorzędnych, drama nie skupia się tylko na głównym wątku miłosnym, opisuje perypetie wszystkich członków paczki, a nawet rodziców Sung Shi Won.

Reply 1994


Akcja dzieje się w Seulu, a retrospekcje cofają akcję przeważnie do czasów studenckich. W Reply 1997 ławo można było się domyślić kto zostanie mężem głównej bohaterki, a w Reply 1994 prawie do końca było to niepewne. Team Trash i Team Chil-bong. Na tumblru, fejsie i mydramalist brałam udział w burzliwych dyskusjach i do końca byłam nie w tym teamie co trzeba :(  (mój ship utonął, jeśli wiecie co mam na myśli). Bardzo podobał mi się wątek bohatera, którego grał Baro z B1A1, mimo, że na początku miałam wątpliwości czy pociągnie aktorsko to całość wyszła znakomicie. 

7. The Greatest Love (Korea, 2011)

W związku z tym, że słucham kpopu i oglądam czasami różne rozdania nagród czy koreańskie programy rozrywkowe to lubię dramy, które w jakiś sposób opowiadają o tym światku. W Greatest Love mamy bardzo znanego aktora i byłą członkinię niegdyś popularnego zespołu. Poznają się w trakcie variety show, później ona podaje gdzieś jego nazwisko i tak chcąc nie chcąc zostają ze sobą połączeni. Cha Seung Won to kolejny z moich ulubionych aktorów i bardzo podoba mi się postać, którą gra w tej dramie. Całość jest bardzo sympatyczna, nie ma zbyt wielu dramatów i dzięki temu przyjemnie się ogląda.
I oczywiście OST:

 

8. You Who Came from the Stars (Korea, 2013)
Pamiętam, że już oglądając te dramę bardzo się nią przejmowałam i wszystkim o niej mówiłam "oglądam teraz taką dramę o facecie z kosmosu". Mimo, że brzmi to bardzo abstrakcyjnie i sugeruje, że historia jest niemożliwa, to wszystko w tej dramie ma sens. Może to zasługa głównych aktorów? Kim Soo Hyun jest niekwestionowaną gwiazdą, grał w wielu świetnych dramach i filmach, a jego aktorstwu nie mam nic do zarzucenia. Jeon Ji Hyeon tą dramą wróciła na srebrny ekran, poprzednią nakręciła w 1999 roku i trzeba przyznać, że powrót miała udany, teraz reklamuje wszystko i znów jest na szczycie. Poza tym "You Who Came grom the Stars" stało się międzynarodowym sukcesem, format został sprzedany do bardzo wielu krajów, a oglądalność była bardzo wysoka. 


Jeśli chodzi o plot to mamy zarówno przestępcę, który czyha na naszą bohaterkę, jak i problem z tym, że Do Min Joon prawdopodobnie będzie musiał wracać skąd przyszedł. Poza tym w dramie w najlepsze trwa sezon jesienno-zimowy a Song Yi jest skarbem narodowym.




9. Shut Up: Flower Boy Band (Korea, 2012) I ogólnie cała seria Flower Boy (Ramyon Shop i Next Door też są super)

Eye Candy to undergroundowy zespół rockowy, które liderem i wokalistą jest Byung Hee (Lee Minki), który...ginie w pierwszym odcinku. Jego zdruzgotani przyjaciele, w imię pamięci o nim, za wszelką cenę próbują osiągnąć sukces. Chcąc nie chcąc, liderem zostaje Ji Huk (Sung Joon), który był najlepszym przyjacielem Byung Hee. Drama opowiada o prywatnych sprawach wszystkich członków zespołu oraz ich wspólnych dążeniach do wydania płyty.


Nie byłaby to szkolna drama gdyby nie miłość. Tutaj jest podwójny problem bo Ji Hyuk zakochuje się w Soo Ah, dziewczynie którą zainteresowany był Byung Hee.


Do tego oczywiście dochodzi bardzo dobra muzyka, część członków tej kapeli to prawdziwy muzycy.



Dramę ogląda się bardzo dobrze, mimo tragicznego początku zdarza się dużo wesołych scen.

10. Boss & Me (China, 2014)
BEST DRAMA EVER! Ech,wychodzę na osobę, która uwielbia motyw bogatego szefa zakochującego się w biednej dziewczynie. Może i tak jest, nie wstydzę się tego :D W Boss & Me mamy Feng Teng'a, który jest najlepszym człowiekiem/szefem jakiego dramaland miał w całej swojej historii. Przez wszystkie 33 odcinki jest dobry do bólu. I przystojny. I dobrze ubrany. I miły. (Kocham go). To jego dziewczyna, Shan Shan, ma problemy z tym, że są z innych klas społecznych i np. nie mówi o nim rodzicom... bo się boi, że ten związek nie przetrwa, czym oczywiście rani Feng Tenga! (jak możesz Shan Shan, ty niewdzięczna dziewucho!). Shan Shan też jest miła, wierna i kocha Fen Tenga, więc nie mają wielu kryzysów. Podoba mi się w tej dramie to, że zostają parą już na początku, jakoś koło 5/6 odcinka. Problemy stwarza dziewczyna, która kocha się w Feng Teng'u i zachowuje się strasznie, co wszyscy znoszą ze stoickim spokojem (bo są mili!).


Aktorzy mają niesamowitą chemię, ich związek jest słodki i miły (oni są po prostu MEGA MILI) ale pod koniec Shan Shan się rozkręca i prawią sobie słodkie uszczypliwości co jest kawaii as fuck (sorry, nie można tego inaczej powiedzieć). Feng Teng robi dla niej dużo dużo różnych dobrych rzeczy, jest typem twardego kolesia, który ma ciężko (rodzice mu umarli jak był mały, ma całą firmę na głowie), ale w środku jest miękki i chce aby ktoś go kochał. Mówi, że kocha Shan Shan bo przy niej czuje się dobry i szczęśliwy. (czy to nie jest miłe?!?!?!)


To już nie z dramy, ale musiałam
I dobre piosenki. Też miłe.




Dzięki za uwagę :) Wiem, że jest jeszcze dużo dram godnych polecenia i wierzcie mi, stworzenie listy 10 ulubionych wcale nie było łatwe. Teoretycznie mam swoją DramaList, ale oceny które tam nadawałam nie zawsze w 100% były trafione. Musiałam się poważnie zastanowić nad wieloma aspektami tych dram, przypomnieć sobie ich plusy i minusy oraz zdecydować które znajdą się w rankingu. Nie wiem czy zauważyliście ale nie ma żadnej tzw. kultowej dramy, BOF, Secret Garden czy You're Beautiful. Oczywiście uwielbiam te dramy, moja przygoda się od nich zaczęła, ale wydaje mi się, że po prostu mam do nich sentyment, nie wpisałam ich na listę bo są inne dramy, które bardziej chwytają mnie za serce. Tak samo było mi trochę przykro, że po rankingu nie widać kto jest moim ulubionym aktorem. Jest ich oczywiście kilku, w pierwszej 4 są: Kim Woo Bin, Hyun Bin, Lee Min Ho oraz Lee Jong Suk, ale na mojej liście nie ma żadnej dramy w której chociaż jeden z nich grał. City Hunter, Heirs, School 2013, I hear Your Voice, BOF, Personal Taste....uwielbiam! ale są w TOP 20.

Mam nadzieję, że w komentarzach wypowiecie się jakie jest Wasze zdanie o tych dramach, czy któreś z nich oglądaliście? Może wszystkie? Polecacie jakieś inne nietypowe tytuły?

Następnym razem "Dramy (Moja lista 5 kultowych dram, które trzeba zobaczyć)", czekam na Wasze sugestie :)

Kasia

4 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie dramą Boss & Me. Muszę ją obejrzeć.
    Wciąż jeszcze nie wiedziałam zbyt wielu dram, ale moje ulubione to:
    -Summer's Desire (Tajwan 2010)
    -Warrior Baek Dong Soo (Korea 2011)
    -A Gentleman's Dignity (Korea 2012) Głównie tę dramę lubię z powodu śmiesznych dialogów i polubiłam tam aktora Lee Jong Hyuk
    -Le Jun Kai (Chiny 2013)
    -BOF
    -City Hunter

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy Boss and me można obejrzeć gdzie z napisami pl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.viki.com/videos/1046069v-shan-shan-comes-to-eat-aka-boss-me-episode-1
      ale do pewnego odcinka, później zostaje już tylko angielski :(

      Usuń
  3. oglądałam "You Who Came from the Stars", kocham tą dramę <3
    na początku, jak moja znajoma mi ją puściła myślałam, że będzie strasznie naciągana (jakiś koleś z kosmosu i nie wiadomo co) ale na szczęście się myliłam :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger