12/08/2014 03:53:00 PM

Planowanie podróży do Korei cz. 1

Wielu z Was pyta nas poprzez facebooka, ask.fm czy nawet insagram, ile co kosztuje w Korei, jak zaplanować podróż, czy jet lag jest męczący, czy można dogadać się po angielsku itp. Postanowiłam zebrać wszystkie te pytania i odpowiedzieć na nie w tym poście :) W poniższych wskazówkach skupię się na planowaniu pierwszego wyjazdu, który miałby trwać od około 2 do 4 tygodni.

Pierwszym krokiem powinno być odpowiedzenie sobie na pytanie "po co jadę do Korei?". Wiem, że brzmi to banalnie, ale dzięki temu planowanie wyjazdu będzie łatwiejsze, zobaczycie to co na prawdę Was interesuje i nie będziecie później mieli wrażenia, że coś Wam umyka. Jest to pierwszy wyjazd, więc powinien spełnić wszystkie Wasze marzenia. Czy chcecie być tylko w Seulu i okolicznych miejscowościach? Czy chcecie podróżować z plecakiem po całym kraju? Czy interesuje Was kpop i chcecie iść na jakiś koncert i zwiedzać miejsca bliskie gwiazdom? Czy lubicie chodzić po górach i planujecie dużo pieszych wędrówek? Czy po prostu chcecie pożyć jak Koreańczyk? Oczywiście wiele z tego da się połączyć, ale lista TOP 5 rzeczy, które chcecie zrobić w Korei powinna Wam ułatwić planowanie :)

Pytania od Was:

Na ile przed wyjazdem należy zakupić bilety lotnicze?
To zależy od tego kiedy się wybieracie. W sezonie wiosennym i letnim sugerowałabym zrobić to na 2 do 4 miesięcy wcześniej. Bilety są wtedy droższe i ich cena rośnie. W sezonie jesienno-zimowym bilety są tańsze, ich ceny nie podlegają aż takim zmianom i można je kupić na 1,5 miesiąca przed wyjazdem. 

Poza tym jeśli chodzi o kupowanie biletów to warto sobie dać widełki odnośnie terminu. Skyscanner, jak zresztą wiele innych wyszukiwarek, daje możliwość wyszukiwania lotów w obrębie całych miesięcy, a nawet całego roku. Wtedy widzicie w które dni ceny są najniższe. Poza tym obserwując i wyszukując loty nawet na pół roku przed wyjazdem możecie obserwować, które połączania są najlepsze, na co zwracać uwagę i jak zmieniają się ceny. 

Poniżej dwie opcje wyjazdu w lutym 2015 r. 


Na ile wcześnie warto rezerwować nocleg?
Jeśli planujesz spędzić cały pobyt w Seulu to możesz to zrobić od razu po kupieniu biletów lotniczych. Jeśli planujesz podróżować, a Twój plan może się zmieniać to nic nie stoi na przeszkodzie by rezerwować noclegi już z Korei. Tak jak pisałam wcześniej, wszystko zależy od Twojego planu. Podczas mojej pierwszej podróży do Korei praktycznie każdy nocleg spędzałam w innej miejscowości, rezerwowałyśmy sobie noclegi z jednodniowym wyprzedzeniem. Mimo wysokiego sezonu, tylko raz miałyśmy problem z miejscem i po prostu spałyśmy w trochę gorszym hostelu. Nawet pierwszy nocleg, w Seulu, zarezerwowałyśmy dopiero na lotnisku, od razu po przylocie. W takim wypadku sugeruję mieć listę potencjalnych noclegów i kiedy już będzie wiadomo, że na pewno w tym mieście spędzicie noc, wybierać jakiś z listy. Jeśli masz pewność co do tego kiedy i gdzie będziesz spać to lepiej rezerwować wszystko z wyprzedzeniem. 

Gdzie szukać noclegu?
Ja jestem wierna hostelworld, jest to strona z przewagą tańszych miejsc, płaci się tylko mały procent od rezerwacji, resztę na miejscu (czasami nawet nic nie trzeba płacić aby zarezerwować pobyt), jest dużo trafnych opinii, zdjęć i widać jak na prawdę wygląda dane miejsce. By się upewnić można jeszcze zajrzeć na tripadvisor, gdzie ludzie wrzucają swoje zdjęcia. 
Wyższa półka i przewaga hoteli to booking.com, ceny są wyższe, zdjęcia mniej odpowiadają rzeczywistości, ale proces rezerwacji jest bardzo przejrzysty. Ta strona mi się podoba z tego względu, że w większości przypadków można opłacić cały pobyt przed przyjazdem. Korzystam z niej jednak tylko służbowo, prywatnie wolę większy margines wolności i oczywiście tańsze noclegi :)


Czy są hanoki w przystępnej cenie by zakosztować mieszkania w tradycyjnym domu?
Tak :) Oczywiście łóżko w hostelowym pokoju jest tańsze, ale to też zależy od Twojego planu i priorytetów. Ceny nawet w Hanok Village nie są bardzo wysokie i jest dużo możliwości. Tu (link) jest lista z domami, które oferują noclegi. Poza tym nie musisz tam spędzać wszystkich nocy, a potraktować to jako doświadczenie i wybrać się na noc, albo dwie. 


A może mimo wszystko warto hostel bądź stancję?
:D To zależy od Twojego planu. Możesz zmieniać noclegi nawet w obrębie Seulu, to jest ogromne miasto, kilka dni w Hanok Village, kilka dni w Gangnam, na prawdę wszystko to kwestia wyobraźni i planu. 

Gdzie jeść - to mój największy problem w czasie planowania - atrakcje i dojazdy są bardzo ładnie rozpisane (np. w różnego rodzaju oficjalnych poradnikach przygotowanych przez Korea Tourism Organization czy też rząd Seulu) ale mimo poradników na temat restauracji i tanich restauracyjek nadal nie wiem jak rozplanować sprawę wyżywienia (o ile nie jest wliczony w nocleg).
Ja robię tak, że przed wyjazdem wybieram kilka miejsc, które na pewno chce odwiedzić i w nich zjeść, a reszta to kwestia przypadku. Moim zdaniem to też kwestia planu. Ostatnim razem byłam w hostelu z kuchnią, więc wzięłam z Polski owsiankę, kupiłam w 7evelen mleko i codziennie jadłam śniadanie, które kosztowało mnie grosze. Obiad na mieście zależy od miejsca, można kupić bibimbap za 6 000 ale też za 12 000. Można iść na kawę do Starbucksa za 6 000 albo kupić sobie taką w 7evelen za 1 000. Można jeść kimbap za 2 000 i popijać go darmową wodą, albo chodzić po restauracjach. W Korei, zwłaszcza w Seulu są niezliczone ilości kawiarni, restauracji, budek z jedzeniem i sklepów. Jedzenie jest wszędzie. I kusi. Ogromnie kusi. Są drogie restauracje, ale średnia półka jest moim zdaniem najbardziej rozwinięta. Jeśli doświadczenie jedzenia jest jednym z Twoich powodów przyjazdu do Korei to nie ograniczaj się za bardzo. Poza tym koreańskie jedzenie w Korei jest tanie. Zdecydowanie bardziej się opłaca jeść je tam niż w Polsce, gdzie kosztuje więcej i nie zawsze smakuje tak dobrze jak od lokalnej Ahjummy. 
Przykładowy koszt dziennego jedzenia na mieście.
"Na bogato" (moje bogato, bo jest jeszcze bogatsze bogato :D)
Omlet z borówkami 5 600 i kawa 3 500 w Sinchon 
Pączek z dunkin donuts  1 800
Bibimbap albo np zupa z bulgogi 8 000
Rybki z pastą z czerwonej fasoli, 3 za 1 000
Soju i kurczak w barze 4 500
Razem 24 400 (ok 74 zł)
"Taniej"
Kimbap z tuńczykiem, kawa z 7evelen 3 500
Pączek mleczny z dunkin donuts 1 000
Bibimbap od Ahjummy 6 000
Rybki z pastą z czerwonej fasoli, 3 za 1 000
Kawałki kurczaka ze stoiska na ulicy i soju z 7eleven 3 000
Razem 14 500 (ok 44 zł)

Inne przykładowe ceny to np. Sałatka Cobb z Twosome Place 6 500, Scone ze Starbucksa 3 000, Paczka Oreo truskawkowego 1 200, mleko bananowe 8 000. Link - cennik kaw z Twosome place. Link - cennik ich ciast.



Jak rozplanować zwiedzanie poza Seulem (i największymi innymi miastami) - tam gdzie niekoniecznie wszystkie atrakcję są opisane po angielsku i nie ma Straży Turystycznej by pomóc.
Jeśli masz wybrane miejsca, które chcesz zobaczyć to łączą się one w jakąś trasę. Przypominam mój post o podróżowaniu bez koreańskiego: link. Jest tam mapka mojej pierwszej trasy po Korei. Najpierw był plan, lista rzeczy do zobaczenia, a później powstała trasa podróży po kraju. Kiedy już wiedziałam co w jakiej kolejności chce zobaczyć zabrałam się za planowanie szczegółów i szukanie informacji o przejazdach między tymi miejscami. W większości przypadków na stronie internetowej danego miejsca jest informacja o tym jak dojechać, trzeba sobie to wszystko zapisać i wziąć ze sobą. Najlepiej mieć też mapę po koreańsku, bądź tą daną miejscowość zapisaną w tym języku. Jeśli już nikt nie będzie mówił po angielsku to wtedy pokażesz nazwę i oni Ci pomogą. Ale na prawdę, da się wszystko zaplanować z Polski. Korea jest bardzo rozwiniętym krajem, wszędzie da się dojechać, czasami nawet na kilka sposobów. Ratunkiem jest zadzwonienie na 1330, to numer informacji turystycznej, jeśli czegoś nie wiesz, potrzebujesz wskazania drogi bądź wyjaśnienia czegoś to możesz do nich zadzwonić. To jest też przydatne gdy rozmawiasz z kimś kto mówi tylko po koreańsku, dzwonisz na ten numer, mówisz jaki masz problem, podajesz telefon Ahjummie i już oni jej wytłumaczą o co Ci chodzi. 


Jak wygląda możliwość porozumiewania się w języku angielskim w instytucjach/sklepach? Słyszałam, że jest z tym bardzo kiepsko, to prawda?
Nie jest najlepiej, oczywiście w Seulu lepiej niż na prowincji, ale im serwis bardziej dedykowany Koreańczykom tym mniejsza szansa, że ktoś będzie mówił po angielsku. Jeśli chodzi o instytucje to miałam doświadczenie np. z bankiem. W tym w którym byłam nikt nie mówił po angielsku i musiałam prosić Panią z informacji turystycznej o pomoc. W sklepach i małych restauracjach też tylko koreański, a o dziwo prawie w każdym Starbucksie obsługiwano mnie po angielsku. W wielu miejscach jest możliwość załatwienia czegoś przez maszynę, która ma opcję "English". Np. kupienie biletu na metro, doładowanie karty, kupienie biletu do kina, kupienie picia, a nawet jedzenia. A nawet klocków lego, okularów, koszulek i innych rzeczy :d Jasne, kontakt z człowiekiem to fajna rzecz, ale ja często zaczynałam jakąś rozmowę po koreańsku po czym byłam zalewana potokiem słów z którego rozumiałam może 20%. W ogóle w Seulu mówię po koreańsku mniej niż na prowincji. Mam wrażenie, że to nie tylko dlatego, że więcej osób mówi tu po angielsku, ale dużo rzeczy można zrobić samemu bez konieczności odzywania się do kogokolwiek. Idziesz do sklepu, wybierasz produkty, przy kasie pojawia się informacja ile to kosztuje, płacisz, wychodzisz. Chcesz gdzieś pojechać? Podchodzisz do maszyny, wybierasz język angielski, stację początkową, stację końcową, płacisz i jedziesz. Na prowincji jak chcesz wiedzieć ile coś kosztuje musisz zapytać, jak chcesz gdzieś pojechać to musisz poprosić o bilet, zapytać ile kosztuje itp. 


Przed wyjazdem planujecie gdzie macie zamiar iść, co chcecie zobaczyć, czy raczej więcej spraw jest na spontanie? :)
Ogólnie jestem świrem planowania i wolę mieć wszystko przygotowane, dzień po dniu, miejsce po miejscu, jak dojechać by zmarnować jak najmniej czasu itp. Mam wybrane restauracje i kawiarnie, które chce zobaczyć, jedzenie, które chce zjeść, a czasami nawet myślę o tym co sobie kupię :D A reszta na spontanie. Warto mieć plan, ale być świadomym tego, że to tylko plan. Zawsze może wyskoczyć coś nowego, coś czego nie zauważyłam, jakieś miejsce, wydarzenie czy festiwal i wtedy bez problemu modyfikuję wcześniejsze plany.  Ale takie planowanie ma swoje plusy, np. nie ma sytuacji, że odbijam się od drzwi zamkniętego muzeum bo sprawdziłam wcześniej kiedy jest otwarte. (btw. większość muzeów i miejsc turystycznych jest zamknięta w poniedziałek). Chociaż oczywiście nie ma opcji przewidzieć wszystkiego :)

Moje zapiski i mapki :)


Jak planujecie swoje wyprawy? Same wszystko załatwiacie, czy jednak kierujecie się do biura podróży?
Wszystko sama. W sumie tylko raz czy dwa byłam na wyjeździe z biurem podróży. Z mamą, w ciepłych krajach. Gdyby nie mama i to, że miałam słońce w zimie to raczej bym się na to nie zdecydowała. 


Jadąc na miesiąc do Korei po raz pierwszy konkretnie to do stolicy mam pytanie ile pieniędzy polecałybyście zabrać ze sobą nie licząc noclegu i biletów a chce imprezować zwiedzać może jakiś koncert oraz kosmetyki/kpop stuff itd
Kwestia planu i zasobności portfela. Korea to kraj bardzo nastawiony na konsumpcję, zewsząd wszystko kusi. Od wszechobecnego jedzenia, które wabi pięknym wyglądem i zapachami, po ubrania, spineczki, zeszyty, skarpetki, kosmetyki, płyty. Wszystko kusi. Usługi są na wysokim poziomie i na prawdę można by tam wydawać nawet po 10 tys zł dziennie. Ja bym mogła :D Więc nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie, bo to kwestia indywidualna. Lepiej sobie założyć, że np "kupię jedną płytę", albo "kupię pięć płyt", bo to pozwoli Ci mniej więcej oszacować ile pieniędzy potrzebujesz. Lot + noclegi + przejazdy + wejścia do miejsc, które chcesz zwiedzić + stawka żywieniowa + prezenty + kasa rezerwowa + wszystko inne co chcesz kupić (np 1 albo 5 płyt, 2 kremy, maseczki, pudry, ubrania etc) i masz wiedzę o tym ile pieniędzy potrzebujesz.  



Zachęcam Was do zadawania pytań w komentarzach, na fejsie lub mailowo. Na wszystkie odpowiem w kolejnym poście :)

Kasia

35 komentarzy:

  1. Widać, że wkładasz w planowanie sporo pracy, potem napisanie takiego posta to pestka , wystarczy ubrać w słowa doświadczenia :)
    Czekamy na kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki ;d racja, aż sama byłam w szoku jak szybko to wszystko napisałam i bez najmniejszego wysiłku.
      K.

      Usuń
  2. Bardzo fajnie to złożyłaś :D Fajnie sie czyta, pozdrowienia! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno post bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie nigdy nie zobaczę tego wspaniałego kraju,ale gdyby jednak haha :D
    Dziękuję za ten post fajnie się czegoś takiego dowiedzieć jesteś wspaniale zorganizowana !

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję, świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie blog jak ten po prostu same się czytają dlatego nigdy nie przestawaj publikować, bo ciągle chcę tutaj wracać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można wziąć ze sobą jakie kolwiek produkty czyli tzw normę alkohol papierosy czy jest zakaz wszystkiego jedynie szmaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można na własny użytek. My kupiłyśmy wiśniówkę w strefie wolnocłowej (na Okeciu jest jeszcze sklep poniżej poziomu głównych, gdzie przy wywożeniu za Schengen jest jeszcze taniej), a przy ostatniej podróży to już w ogóle zawiozłyśmy z 10 różnych małpek (łącznie ze spirytusem ;p)

      Usuń
  8. Hej, co wiesz o wypożyczaniu skutera podczas pobytu w Korei?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!

      Sama nie wypożyczałam, ale znajoma z Francji tak, więc podpytałam o szczegóły.

      Do wypożyczenia potrzeba:
      1. Paszport
      2. Karta kredytowa
      3. Prawo jazdy

      I tu przy punkcie 3 jest problem. Polskie prawo jazdy nie jest honorowane w Korei Południowej, więc niestety w tym wypadku musisz mieć albo koreańskie prawo jazdy, albo międzynarodowe prawo jazdy.

      Co do miejsc... znajoma zdecydowała się na wypożyczalnię, która specjalizuje się w obsłudze obcokrajowców, więc nie miała problemów z komunikacją i wszystko szybko załatwiła.

      Usuń
  9. Siema:)
    Planujemy z siostrami wybrać się do Korei:) Bardzo dzięki za post - jest bardzo przydatny w planowaniu podróży. Zawsze kupowałam gotową ofertę w biurzy, tym razem całość planuję sama. Mam pytanie odnośnie wyszukiwarki skyscanner. Oni oferują loty poprzez pośredników takich jak Budgetair, Gotogate, Tripsta itp. Korzystałaś z ich usług? Możesz coś doradzić w sprawie zakupu biletów? Lepiej zakupić bilet u nich czy raczej bezpośrednio przez linie lotnicze, które będą realizowały lot?
    Z góry dzięki za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć :D

      Zawsze w przypadku kupowania biletów kierowałyśmy się ceną, a nie pośrednikiem. Warto przed zakupem wejść na stronę danego przewoźnika, bo być może cena za bilety będzie niższa niż u pośredników (trzeba brać poprawkę na opłaty doliczane przez pośredników przy zakupie biletu).

      W przypadku Korei bardziej prawdopodobne będzie, że tańsze będą ceny u pośredników, bo to loty kombinowane, jako że leci się z co najmniej jedną przesiadką i nie zawsze tą samą linią lotniczą.

      Mam nadzieję, że trochę pomogłyśmy. Gdybyście miały z siostrami więcej pytań to zapraszamy też na naszego maila :)

      Usuń
  10. Fajny wpis. Chciałbym kiedyś zabrać moją ukochaną do Seulu.. byłoby super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy i pomocny wpis! Podzielicie się jakimiś miejscami, w któych warto zjeść bądź napić się kawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj: http://myoppasblog.blogspot.com/p/gdzie-zjesc.html
      znajdziesz listę ocenionych już i polecanych przez nas miejsc ;)

      Usuń
  12. Czesc, lepiej pozno niz wcale. Do wylotu miesiac, a ja wiem, ze mam w korei dwa tygodnia, przylatuje i wylatyuje z Seoulu. Oczywiscie moge i bede sie ratowac lonely planet, ale bardzo chcialabym poznanc Twoje typy. Pozyzej odsylasz do innego wpisu (podrozowaniew po korei bez znajomosci koreanskiego), miala byc tam mapka Twojej pierwszej podrozy, ale niestety nie moge sie dopatrzec. Pozmozesz? Bardzo lubie poznawac inne kultury i obyczaje + lubie niesamowita przyrode. Tak wiec w chcialaby, zeby podroz poLorei, jak zreszta po inncyh dotychczas przeze mnie odwiedzoych krajow to byla mieszanka poznawcza w stylu": kuchnia/ targi/ zabytki/ przyroda.... Z ory dzieki za nakierowanie na Twoj piuerwszy plan podrozy. magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, niestety masz racje, a nie pamiętam w którym poście umieściłam tę mapkę :( zapraszam do rozmowy przez fb, napisz do nas wiadomość a tam Ci ją wyślę. Ogólnie trasa wyglądała mniej więcej tak: Seoul- autobusem do Mokpo-promem na Jeju- Udo-promem na ląd - plantacja herbaty boseong - małe miejscowosci - Busan - Gyeongju - pociagiem do Sokcho - góry - autobusem do Seulu.

      Usuń
  13. Świetny wpis, bardzo mi się marzy pojechać do Korei, mam tam kilku znajomych, którzy zapraszają mnie, w końcu muszę się wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nawet znajomi zapraszają, to trzeba brać się za planowanie wyjazdu :)

      Usuń
  14. Ja pierwsze co robię to planuję wyjazd i załatwiam ubezpieczenie, by nic mnie nie zaskoczyło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ubezpieczenie to bardzo ważna sprawa, szczególnie przy wyjazdach na drugi koniec świata :) Wymieniamy je np. w naszym poście o ABC planowania: https://myoppasblog.blogspot.com/2017/02/planowanie-podrozy-do-korei-abc.html

      Usuń
  15. Świetny zbiór informacji! Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, bardzo fajny zbior informacji, szczegolnie dla foodies szukajacych doznan kulinarnych :)
    Czy orientujesz sie czy na miejscu w Seulu mozna w jakims lokalnym biurze kupic wycieczke do DMZ/JSA taniej niz na stronach internetowych? Te wahaja sie w granicach 50-85k w zaleznosci czy z JSA czy bez. Jesli tak, to czy jest jakas ulica/rejon gdzie takie biura sie znajduja? Chodzi mi o taki turystyczny zakatek jak Khao San w Bangkoku :)
    Dzieki z gory za odp!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, na miejscu ceny będą podobne/takie same, więc najwygodniej kupić wycieczkę przez internet :)

      Usuń
  17. Właśnie zaczęłam planować wyjazd dla siebie do Korei na listopad 2019 r. I będzie to 2 dni po moich 18 urodzinach więć mam nadzieję że się nie zgubie i wszystko będzie w porządku bo to będzie mój pierwszy wyjazd za granice, a do tego będę sama. Chociaż mam na tyle łatwiej że ucze się w kierunku Technik Obsługi Turystycznej. To co tutaj pisze bardzo mi pomogło w tym jak mam sobie wszystko rozplanować. Mam tylko pytanie, jak mam sobie załatwić wizę? Czytałam na kilku stronkach ale różnie tam piszą, a wiem że do Korei jest potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sobie poradzisz :) a co do wizy, nie musisz jej sobie załatwiać na wyjazd turystyczny. Pisałyśmy o tym dokładnie tutaj: https://myoppasblog.blogspot.com/2017/02/planowanie-podrozy-do-korei-abc.html

      Zajrzyj też do naszego działu poradniki, jest tam jeszcze kilka postów na temat planowania wyjazdu, powinny Ci się przydać :)

      Usuń
  18. Czy cięzko mi będzie jeśli znam tylko podstawowe słówka? W restauracji jak jest karata dań to wszystko zapisane jest w hangulu?

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. W sumie każda wycieczka jeśli organizujemy ją sami najlepiej jakby była dobrze zaplanowana. Ja również dużą wagę kładę na to, aby mieć solidną polisę ubezpieczeniową turystyczną. Dlatego pewnie korzystam z kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-turystyczny/ i wtedy wiem ile będzie mnie kosztowało dane ubezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Szaleństwo! Taka wyprawa to musi być coś. Mnie przed takim wyjazdem zawsze nurtuje kilka kwestii, przede wszystkim bezpieczeństwo. I zawsze staram się ubezpieczyć na wszelkie okoliczności https://ubezpieczamy-auto.pl/ubezpieczenie-assistance/

    OdpowiedzUsuń
  22. Moim zdaniem planując wyjazd w tak dalekie miejsca warto kupić odpowiednie ubezpieczenie turystyczne, które zagwarantuje nam bezpieczeństwo podczas pobytu. Ostatnio trafiłem na fajną porównywarkę takich ubezpieczeń jak https://www.ubezpieczeniaonline.pl/turystyczne/0.html i z tego co widzę mają najlepszą ofertę ubezpieczeń turystycznych na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  23. Korea to jak na nasze warunki dość egzotyczny kierunek. Dlatego tym bardziej planując tam podróż powinniśmy mieć wykupione ubezpieczenie podróżne. To niewielki koszt, bo zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt złotych od osoby, a mamy zapewniony spokój ducha. Ja swoją kupuję z reguły na https://www.mfind.pl/ubezpieczenie-turystyczne/kalkulator/ i zawsze byłem zadowolony.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger