10/03/2015 10:12:00 AM

Koreańskie dramy - OST

OSTy składają się zarówno z piosenek znanych artystów, które do dram zostały jedynie pożyczone (np. gdy lecą w tle sceny w kawiarni, lub gdy ktoś wykonuje utwór w 노래방) jak i tych, które na potrzeby dramy zostały specjalnie napisane. Te ostatnie zwykle są spokojniejsze i dopasowane stylem oraz słowami do atmosfery. Od zawsze byłam fanką klasycznej filmowej muzyki, więc jej bardziej kpopwa wersja od razu przykuła moją uwagę i stałam się słuchaczką koreańskich OSTów. 

Poniżej lista (10 pozycji) moich ulubionych piosenek. Nie są ułożone od najlepszej do najgorszej, bo nie umiałabym podjąć takiej decyzji :)


1. Healer

Pisałam już o tej dramie wcześniej, ma ode mnie 10/10 jeśli chodzi o historię, sceny i bohaterów, ale może się też poszczycić dobrą muzyką. Piosenka, która podoba mi się najbardziej, wykonywana jest przez Ben (uwielbiam ją!) i pasuje do atmosfery tej dramy. Przy okazji, klip zawiera najbardziej romantyczną scenę EVER!



2. Full House 2

Drama z potencjałem, która okazała się słaba. Nigdzie jeszcze o niej wcześniej nie pisałam, bo niestety bardzo mnie zawiodła. Mimo aktorów, których lubię, mimo historii, która wydawała się ciekawa, niestety coś poszło nie tak. Dziwne fryzury, koszmarne stroje, nielogiczne sytuacje i jeden drewniany buziak na koniec. Słabo. Ale....jedna z moich ulubionych ścieżek dźwiękowych.



3. Heirs 

Oceniłam tą dramę jeszcze gorzej niż Full House 2. Też super aktorzy i niezły potencjał, ale jakoś historia się nie kleiła, była oklepana, a momentami po prostu nudna. Podobały mi się pojedyncze sceny, a drugoplanowi aktorzy bardziej mnie przekonali niż Lee Min Ho i Park Shin Hye. Gdyby nie Kim Woo Bin i para Min Hyuk - Krystal to nawet bym jej nie skończyła. Hongki z FT Island to głos, którego mam nadzieję nie trzeba przedstawiać. OST ma też kilka innych utworów, które nie przeszły bez echa, ale z innego powodu.


Dla zainteresowanych jeszcze piosenka, która imho była w dramie nadużywana i niestety nie należy do najlepszych. Loooooove is the momeeeeent + dużo innego wycia (przesłuchane raz brzmi jeszcze znośne, ale kilka razy na odcinek i robi się niedobrze).



4. Monstar

Drama muzyczna, która bardzo mi się podobała, mimo że była nierówna. Sporo super scen, ale też dużo momentów, które chciałoby się przewinąć. Na plus Jun Hyung z BEAST, Da Hee z GLAM i oczywiście Kang Ha Neul, bo jest po prostu cudowny. Ha Yeon Soo w roli głównej też dała radę, ale jej twarz i uśmiech są tak piękne, że aż czasami nienaturalne i to właśnie niestety jej postać najbardziej mnie irytowała. Drama składa się z bardzo wielu fajnych piosenek, więc polecam cały OST. Atlantis Princess to piosenka pierwotnie wykonywana przez BoA, ale w wykonaniu głównych bohaterów podoba mi się jeszcze bardziej.



5. City Hunter

Jeśli ktoś jeszcze się nie przekonał do tej dramy (pisałam o niej w dramach kultowych) to może wspaniały OST udowodni, że to pozycja, której nie można pominąć.
 



6. Dating Agency: Cyrano

Kolejna drama, która mnie rozczarowała. Główna para zupełnie bez chemii, drewniany pocałunek na sam koniec i dziwne zwroty akcji. Tej dramie zawdzięczam odkrycie Hong Jong Hyuna, który od razu znalazł miejsce w moim sercu oraz Ra.D, których piosenka ze ścieżki dźwiękowej bardzo przypadła mi do gustu.



7. I Remember You

Nowa drama, która skończyła się dopiero miesiąc temu. Bardzo ją polecam, trafiła do mojego TOP 10 (wśród innych 30 dram). Odpowiednia mieszanka humoru, romansu i akcji. Chciałabym więcej całusów, ale i tak nie powinnam narzekać, główni bohaterowie okazywali sobie uczucia w inny sposób. OST też trafił do mojego serca, w większości jest spokojny i romantyczny bo drama poruszała poważne tematy.



8. Dream High

Drama szkolna, która porusza bardzo wiele wątków, jest kilka par, sporo konfliktów i wspólne marzenia. Bardzo pozytywna historia. W związku z tym, że wszyscy chcą zrobić karierę muzyczną, śpiewania jest dużo. Nie powinnam być w stanie wybrać czyj głos bardziej mi się podoba, bo w dramie występuje dużo profesjonalnych piosenkarzy: IU, Suzy, Ham Eun Jung oraz Panowie z 2PM: Ok Taec Yeon i Jang Woo Young, ale to aktor, Kim Soo Hyun, ma według mnie najładniejszy głos.


9. Master's Sun

Mam nadzieję, że nie muszę przedstawiać tej dramy. So Ju Sub i Gong Hyo Jin to jedno z moich większych OTP, a w Master's Sun zagrali bardzo dobrze i było widać między nimi chemię. Drama ma dużo genialnych scen, a plot, mimo, że abstrakcyjny, dobrze się broni.



10. Hearstrings

Kolejna drama do której mam sentyment, ale niestety nie gości na moich listach. Yong Hwa lepiej śpiewa niż gra i jego mina przez całą dramę pozostaje niezmienna. Shin Hye też nie wzniosła się na wyżyny, więc drama jest najwyżej średnia. Dobry plot, ciekawe sceny, ale między aktorami nie ma chemii. Drama nie jest typowo muzyczna, ale koło muzyki się kręci, więc mamy dużo dobrych piosenek z których słychać to, czego nie widać, czyli  charyzmatyczność Yong Hwa.




Post na 90% doczeka się kontynuacji, bo nie jest to nawet połowa tego co chciałabym Wam pokazać, a nowe dramy ciągle powstają. Pochwalcie się w komentarzach swoimi typami :) Nie wątpię, że macie swoje ulubione "OSTy".

16 komentarzy:

  1. Numer jeden? Nie istnieje - jest ich zbyt dużo. Ale popieram w każdej sytuacji wybór Heartstrings, City Huntera i Healera. Jeśli chodzi o Master's Sun - choć nie jest to jeden z moich ulubionych, to jeden z lepszych OST.

    Heirs... gosh, Moment jest bardziej upiorny niż główna piosenka z You who came from the stars....

    Na liście zabrakło mi It's Okay that's love, Shut Up Flower Boy Band, czy też Kill Me, Heal Me. Ogólnie cała moja lista jest tutaj - http://mydramalist.com/list/Y4a6Y6a1 ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się co do brakujących, poza Kill Me, Heal Me, ktorego nie dałam rady skończyć i OST nie utkwił mi w pamięci. Muszę nadrobić :)

      Usuń
    2. Jak dla mnie główna piosenka - Auditory Hallucination - po prostu wymiata!

      Usuń
  2. Zabrakło mi OST'a z Kill me heal me ;) uwielbiam!!! �� moge go sluchac caaaaaaały dzień!!! ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurcze! jesteś kolejną osobą, która pisze o tym OST, muszę koniecznie obczaić

      Usuń
  3. Uwielbiam OST z Healera, City Huntera, I remember you, Master's sun, Heartstrings (miałam fioła na punkcie "Star" śpiewanej przez Minhyuka), The moon that embraces the sun, . Niedawno maltretowałam OST z Who are you: school 2015 (Baechingi i Tiger JK wymiatają!) a już niedługo na playlistę dorzucę dramę Empress ki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. school 2013 tez spoko, w ogole bardzo lubię te serię ;)

      Usuń
  4. Ja jestem ogromną fanką tychże oto OSTów:
    - It's Okay, It's Love
    - That Winter The Wind Blows
    - I Hear Your Voice
    - Who Are You: School 2015
    Ostatnio zakochałam się w oście z My Beautiful Bride, chociaż ni jak nie był on koreański, heheheh :D

    City Hunter <3 Healer <3 Masters Sun <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, "It's Okay, It's Love" jest świetny <3

      A z My Beautiful Bridge mam to samo, niby niekoreański, ale fajny :D

      Usuń
  5. Nie lubię nigdy całych OST, ale piosenki wybiórczo zasłuchuję na śmierć. Można śmiało powiedzieć, że tam, gdzie śpiewa Jinsil zawsze wyjdzie małe arcydzieło! (Reset z School 2015, Dear z Adżussi). Podobała mi się muzyka w Misaeng, Heartstrings było fajne (jeśli się nie mylę, to ekipa nagrywała muzykę na żywo), Vodka Rain - Dreamlike z Ex-girlfriend Club ma taki klimat starego Radioheada. Roy Kim też jak zaśpiewa, to potem na długo zostaje (OST z Pinokio), czy też parodiowany w jakiejś dramie cover Becoming Dust. Klimatyczna muzyka była w Spy, ale pierwsze miejsce w mojej głowie, gdy myślę o muzyce z dram (sądzę, że nie tylko u mnie) ma szlagier z Hajersów LOVE IS THE MOMENTTTT NIGA ODEN GUNAL GY SUNGAN

    OdpowiedzUsuń
  6. To ja Ci polecę TO THE BEAUTIFUL :)
    Drama jako tako dobra, oglądałam ją dzięki temu że jest trochę o sporcie i dla tych przystojniaków :)
    A piosenki też są pięknę np TAEYEON-closer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądałam, drama jakoś mnie nie zachwyciła, ale za to piosenka Taeyeon rzeczywiście dobra :)

      Daria

      Usuń
  7. Moje ukochane koreańskie dramy to:
    1. Warrior Baek Dong Soo (Yoo Seunf Ho <3 Ji Chang Wook <3 )
    2. Remember (Yoo Seung Ho)
    3. Emperss Ki.(Ji Chang Wook)
    4. Operation Proposal (Seung Ho)
    5. Imaginary Cat (Seung Ho)

    Najbardziej lubiani aktorzy? :
    1. Yoo Seung Ho
    2. Ji Chang Wook
    3. Ha Ji Won (Pani Ki - Empress Ki)

    A ukochany film, który polecam wszystkim?
    Wojownik Baek Dong Soo, kocham aktorów, którzy tam grają, grają super i bardzo cierpiałam, kiedy Yeo Woon umarł :'( ale to dopiero w ostatnim odcinku :)
    Wszystkim polecam Baek Dong Soo z moimi ulubionymi aktorami: Ji Chang Wook, i Yoo Seung Ho <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oraz cudowny soundtrack w Warrior Baek Dong Soo i w Cesarzowej Ki :)

      Usuń
  8. To posłuchajcie tej z filmu kmhm czyli Kill me heal me ost cudo.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger