2/01/2016 08:50:00 PM

Bibimbap (비빔밥) vol 2 - wersja wegetariańska



Bibimbap jest moją ulubioną potrawą, nie tylko koreańską, bo można jeść ją na wiele sposobów i za każdym razem smakuje inaczej, więc zamawiam ją zawsze gdy jest w menu. Jeden inny składnik, trochę więcej gochujang i już mamy zupełnie nowe danie. Dodatkowo na prawdę nie wymaga posiadania przepisu. Gotujemy ryż, dodajemy to co mamy w lodówce, łyżkę gochujang, na to jajko i gotowe. 

Poniższa postać potrawy powstała (i często powstaje) ponieważ nigdy nie mam w lodówce mięsa (TU przepis na wersję mięsną), a dostępność warzyw często się zmienia. Słodkie ziemniaki (vel bataty) są już do kupienia nawet w Lidlu, a cena nie jest przygnębiająca (kiedyś za słodkim ziemniakiem za mniej niż 12 zł za kg trzeba było jechać pół miasta). Bataty kupuję często, lubię też paprykę i kiełki, a marchewką często zajadam się na surowo, więc to są warzywa, które przeważnie mam "na stanie". Nori to pozostałości po robieniu sushi czy kimbapu, a jajka, tak jak ryż, przydają się do zbyt wielu rzeczy abym ich w kuchni nie miała.



Inne warzywa/składniki, które mogą występować jako wymienne to: szpinak, rzepa, cukinia, grzyby (enoki, shiitake, pieczarki), pędy bambusa, inne kiełki, ogórek, kimchi, tofu, owoce morza, a nawet brokuły czy czerwona kapusta. Nie ma specjalnych ograniczeń :)



Poniżej znajdziecie przepis na mój ulubiony domowy bibimbap ze składników, które zwykle udaje mi się znaleźć w kuchni albo najbliższych sklepach :)

Składniki (na 1 dużą porcję):
  • 200 gr ryżu
  • 1 średniej wielkości słodki ziemniak
  • 1 marchewka
  • 1/2 małej czerwonej papryki
  • 1/4 małego opakowania kiełków ( u mnie mix : lucerna, soczewica, rzodkiewka)
  • 1 pęczek szczypiorku (taki większy, od cebuli)
  • 1 kawałek małego nori, lub dosłownie 1/10 takiego od sushi
  • szczypta soli
  • łyżeczka sezamu
  • 1 jajko
  • zioła prowansalskie (do ziemniaka)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek (do ziemniaka)
  • 1 łyżka mąki (do ziemniaka)
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1-5 łyżeczki gochujang (ja max 2)

Krok 1: Ugotować ryż
Krok 2: Przygotować ziemniaka wg przepisu na frytki, ale krojąc w kostkę



Krok 3: Przygotować sobie warzywa: marchewka i papryka w słupki, szczypior dowolnie drobno
Krok 4: Marchewkę podgotować w wodzie z dwoma łyżkami sosu sojowego
Krok 5: Ugotowany ryż przełożyć do miski
Krok 6: Na ryżu ułożyć podpieczone ziemniaki oraz pozostałe składniki



Krok 7: Usmażyć jajko
Krok 8: Jajko dołożyć do miski, pokruszyć na nie trochę nori i posypać sezamem
Krok 9: Dodać gochujang
Krok 10:  Wszystko dobrze wymieszać i jeść 






Mój ulubiony moment to mieszanie wszystkiego razem, dodawanie sosu i upewnianie się, że wszystko dobrze się zmieszało (w końcu bibimbap dosłownie oznacza mixed rice). Nie jest to może najmniejsza porcja na świecie, ale jecie (prawie) same warzywa, więc 많이 먹고! :)


5 komentarzy:

  1. Nigdy nie pomyślałam o dodaniu słodkiego ziemniaka! Moim ulubionym elementem jest jajko i to jak żółtko rozlewa się po innych składnikach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, to tez jest super :) jeszcze lubię zdrapywanie ryżu z miski w wersji dolsot :D och! JESC!!! :D:D

      Usuń
  2. Właśnie czegoś takiego szukałam ! Dzięki za wpis :)

    + zapraszam na mojego bloga, również o Azji :)
    (dopiero zaczynam, dlatego mam mało wpisów)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam bibimbap, ta potrawa jest w pierwszej 20 najsmaczniejszych potraw świata.
    Cała moja rodzina za nią przepada, a mój synek pytany jaka jest Twoja ulubiona potrawa? odpowiada bibimbap i wtedy ludzie co? a co to jest?
    Dawno nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger