12/05/2015 10:31:00 AM

słodki ziemniak, sweet potato, batat, 고구마, wilec ziemniaczany, kūmara.

Serce mi się raduje, bo bataty są już normalnie dostępne w Carrefourze. Nadal ich cena jest zawrotna, ale to co można zrobić już nawet z jednego takiego ziemniaka jest warte wydanych pieniędzy. Ziemniak ziemniakowi nie równy, więc poniżej mała ściąga. Różnie to bywa z tymi nazwami i kolorami, ale mój to na 90% Jewell. Koreańskie bardziej przypominają mi Garnet Yam, ale z drugiej strony różnica z Jewell jest znikoma (dla laika ;p) 


cr: www.earlsorganic.com

Mój ziemniak był duży i zmęczony życiem. Kosztował 6,50 zł, ale miałam z niego bardzo dużo jedzenia (cały obiad), więc pieniądze były dobrze zainwestowane. 


Jeden ziemniak, a opcji przyrządzenia zbyt wiele. Na początku myślałam o pieczeniu, później o dodaniu cukinii i zrobieniu placuszków, rozważałam też ciasto, ale w końcu zdecydowałam się na frytki. 

Przepis, którym się posłużyłam posiadam w wersji obrazkowej :)

cr: http://camillestyles.com/

Krok 1: Obrać ziemniaka aby miał jednolity kolor i wycięte wszystkie przebarwienia (jeśli są)

Krok 2: Pokroić we frytko podobne kształty, dbając aby były w miarę równej grubości.

Krok 3: Namoczyć i dobrze odcedzić.


Krok 4: Do woreczka wsypać łyżkę mąki kukurydzianej, dodać frytki i dobrze wymieszać (aby cała mąka przywarła do frytek)

Krok 5: Przełożyć frytki do miski, dodać 3 łyżki oliwy z oliwek, sól, pieprz, oregano i inne zioła wedle uznania (ja dodałam jeszcze koperek i trochę chili) 

Krok 6: Wszystko dobrze wymieszać aby jak najwięcej przywarło do frytek

Krok 7: Przełożyć frytki na blachę przykrytą papierem do pieczenia. Równomiernie rozłożyć.



Krok 8: Piec 10-12 min w 200 st

Krok 9: Przełożyć na talerz i jeść z majonezem, ketchupem albo np. sosem chili 


Z jednego ziemniaka wyszło mi ponad 350 g frytek, więc zjadłam je wszystkie jako obiad, ale na przyszłość będę kupowała mniejszego ziemniaka i traktowała je jako warzywo do obiadu, a nie obiad właściwy :) Jest to danie łatwe, szybkie, a do tego zdrowe i dobre. Czego tu nie lubić? :D


Kiedy już jesteśmy przy słodkim ziemniaku to warto powiedzieć, że nie dość, że występuje on w wielu koreańskich dramach, to jest też powszechnie obecny na ulicach i w domach :) Sezon, którzy kojarzy się z ciepłymi pieczonymi ziemniakami to zima. Nadal można kupić po prostu pieczone ziemniaki, ale jest też dużo wynalazków.

ziemniak pączek ;p cr: www.foodspotting.com





Z przepisów które na pewno w przyszłości wypróbuję na 1 miejscu znajduje się ciasto z opiekanymi marshmallows zamiast lukru:

cr: http://smittenkitchen.com/blog/2013/11/sweet-potato-cake-with-marshmallow-frosting/


na 2 makaron:

cr: http://greatist.com/eat/healthier-ramen-recipes


nr 3: placki ze słodkiego ziemniaka i cukinii 

cr: http://natashaskitchen.com/2013/09/20/chicken-zucchini-fritters-recipe/


2 komentarze:

  1. moja ulubiona opcja to lekko podgotowane upieczone z sosem z masła, soku i skórki z cytryny, czosnku i tymianku :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger