1/03/2016 11:05:00 AM

Kiedy k-pop dance to Twoje marzenie - wywiad z Dan.



Dan


22-letnia tancerka, która do swoich osiągnięć może zaliczyć m.in. zwycięstwo razem z zespołem NEXT polskiej edycji K-pop Dance Festivel 2015 i wyjazd jako reprezentacja Polski i Europy na koreańskie finały.

Kanał Dan na YouTube: YouKnowDan
Kanał grupy NEXT: NEXT
Fanpage Dan: facebook
Fanpage NEXT: facebook


Występ grupy NEXT na finałach w Korei: YouTube








Cześć, powiedz nam coś o sobie.

Cześć. Jestem Dan, pochodzę z Trójmiasta, mam 22 lata. Od 11 lat tańczę w wielu różnych stylach, a k-pop dance zaczęłam 5 lat temu i do dziś prowadzę kanał na youtube: YouKnowDan, gdzie zamieszczam swoje dance covery. Jestem bardzo otwartą, trochę zakręconą osobą z wielką pasją i wieloma marzeniami.

Tańczysz covery k-popowych hitów. Skąd w ogóle ten pomysł i zainteresowanie muzyką koreańską?

Spędzałam dużo czasu na youtube i uczyłam się przeróżnych układów tanecznych. Pewnego dnia natrafiam na układ do Wonder GirlsTell Me, który bardzo mnie zaciekawił i sprawił, że chciałam naśladować ruchy dziewczyn. Z dnia na dzień stawało się to coraz większą pasją. Starałam się również dodawać do układów jakąś cząstkę siebie.

Zaczęłaś osiągać pierwsze sukcesy, m.in. drugie miejsce w konkursie zorganizowanym przez 1theK wraz z układem do MAP6Storm...

To prawda, trochę tych osiągnięć już było. Mimo małej wiary w swoje umiejętności udało mi się nawet zostać wyróżnioną w konkursie organizowanym przez wytwórnię YG, dostać się do półfinału w Cover Dance Festival w 2011 roku, zdobyć razem z przyjaciółką pierwsze miejsce w K-pop Festival 2012, a w 2013 zająć drugie miejsce jako solistka w tym samym konkursie. Bywały też małe wyróżnienia w koreańskich programach i różnorodne malutkie osiągnięcia w konkursach kpop dance organizowanych przez koreańskie wytwórnie muzyczne. W tym roku już nie jako solistka, ale wspólnie z grupą NEXT reprezentowałyśmy Polskę na światowych finałach K-pop Festival 2015 w Korei.

Opowiedz nam coś więcej o grupie NEXT. Kto tworzy i jak powstała?

Stworzyłam z przyjaciółką oraz z dwiema dziewczynami z Trójmiasta, które marzyły by mieć grupę taneczną jak my. Napisałam rok temu zapytanie do grupy "kpopowe covery" czy jakieś osoby, które chciałyby tańczyć w grupie i nie boją się wyzwań. Po pierwszym spotkaniu od razu połączyła nas miłość do k-popu oraz pasja do tańca i do dnia dzisiejszego jesteśmy razem. Z dnia na dzień grupa nam się powiększała, stworzyła się 6-osobowa rodzinka, a od 2 miesięcy już 7-osobowa.

cr: archiwum prywatne, grupa NEXT


Znalazłam również informację, że grupa prowadzi warsztaty taneczne?

Tak. Staramy się je organizować w miarę możliwości. W 2015 roku zorganizowałyśmy 5 warsztatów tanecznych, w tym podczas Dni Koreańskich na Uniwersytecie Gdańskim oraz podczas konwentu Baltikon. Oprócz warsztatów tanecznych występujemy na różnych innych wydarzeniach, oraz wspieramy akcje promujące kulturę azjatycką m.in. poprzez taneczne występy. Mamy nadzieję, że w nadchodzącym roku uda nam się organizować więcej warsztatów nie tylko w Trójmieście, ale również w całej Polsce.


Wygrałyście tegoroczny Warsaw K-pop Festival i pojechałyście do Korei jako reprezentacja Polski i Europy na koreańskich finałach. Jak wyglądały przygotowania do konkursu w Warszawie, a może była to zupełnie spontaniczna decyzja?

Była to nasza najbardziej spontaniczna decyzja w życiu, czego konsekwencją były treningi do późnych godzin wieczornych, wiele nerwów i zmian planów. Jednak po tych ciężkich chwilach teraz wiemy, że warto było podjąć się tego wyzwania i pokonać cały ten chaos, który sobie zorganizowałyśmy.

Byłam na festiwalu i moją uwagę zwróciły Wasze bardzo dopracowane stroje.

Stroje również były wielkim spontanem, ponieważ zostały stworzone tydzień przed finałem w Warszawie. Przy strojach pomagała nam moja mama, która poświęciła cały swój urlop, by stworzyć te piękne fraki za co bardzo jej dziękuję do dziś. Chciałyśmy dzięki nim stworzyć wizję balu, na którym będziemy tańczyć. Mamy nadzieję, że się nam to udało...

Co czułaś odbierając nagrodę? Spełnienie marzeń, czy może wielki stres i oczekiwania żeby osiągnąć podobny sukces w Korei? Jak zareagowały pozostałe dziewczyny?

Wielki stres i spełnienie marzeń. Nie wiedziałam co będzie dalej, na co się przygotować i czy podołamy temu wszystkiemu. Z drugiej strony czułam wielką ulgę, że po tylu latach udało się wywalczyć, dlatego też emocje wzięły górę i popłakałam się. Wszystkie dziewczyny na początku nie mogły uwierzyć, że to właśnie nam się udało. Ich radość jest nie do pisania. Był to ich pierwszy występ na tak dużej scenie i zakończył się tak wielkim osiągnięciem.

cr: archiwum prywatne
cr: archiwum prywatne


W listopadzie pojechałyście do Korei. Opowiesz nam coś więcej o tym jak cały wyjazd wyglądał?

Wyjazd był bardzo stresujący i z kilkoma przeszkodami. Po trudach udało nam się dotrzeć do Korei już bez większych problemów. Poznałyśmy wiele wspaniałych drużyn, ludzi i cudowną kulturę. Zobaczyłyśmy miejsca, o których nawet nie śniłyśmy i wytańczyłyśmy się za wsze czasy. Cały nasz wyjazd jest opisany na moim fanpage YouKnowDan razem z krótkim vlogiem, gdzie gorąco zapraszam.

Czy to była Twoja pierwsza wizyta w Korei? Coś Cię zdziwiło, zaskoczyło, inaczej to sobie wyobrażałaś?

Tak, była to moja pierwsza wizyta w Korei i do dziś nie mogę się otrząsnąć, że naprawdę tam byłam. Bałam się, że moje oczekiwania zbyt wielkie i wrócę rozczarowana. Teraz mogę powiedzieć, że gdyby była jeszcze jedna możliwość znalezienia się tam, to na pewno bym wróciła. Zakochałam się w Korei. Jestem nią bardzo oczarowana. Jest dla mnie przepiękna i taką chciałam zobaczyć. Miejsca, widoki, ludzie, wszystko było dokładnie takie jak sobie wyobrażałam.

Spotkały Was jakieś zabawne przygody, o których na pewno nie zapomnisz?

Oj było trochę śmiesznych sytuacji. Byłyśmy jednym zespołem z Europy, dlatego wszyscy byli nami zafascynowani. Dużo osób starszych podchodziło do nas na ulicach i pytało czy jesteśmy z Ameryki. Grupom coverowym spodobał się nasz język, dlatego w każdej możliwej chwili starali się podłapać jakieś słówka, nawet nie koniecznie takie, które powinni znać. Oczywiście nasz opóźniony lot do Korei sprawił, że zostałyśmy najbardziej zapamiętane i przez całą naszą przygodę, każdy dzień i każda chwila była zawsze podkreślona słowemPoland.

Co Ci się podobało najbardziej, a co najmniej?

Podobało mi się praktycznie wszystko. Nie miałam takiego momentu, że chciałam iść gdzieś indziej, bo akurat w tym miejscu mi się nie podobało. Każde miejsce i każda chwila była dla mnie najlepszym momentem, przeżyciem i wspomnieniem. Najmniej podobało mi się jedzenie. Możecie nie wierzyć i być trochę zdumieni, ale nie przepadam za koreańskim jedzeniem. Może nie tyle co nie przepadam, ale niestety bardzo po nim choruję, dlatego kiedy wychodziliśmy na koreańskie przysmaki męczyłam się z różnymi daniami i modliłam by iść dalej w trasę (haha)

Zwiedzałyście Seul, mogłabyś polecić naszym czytelnikom jakieś miejsce warte odwiedzenia?

Oj, jest wiele miejsc wartych polecenia, ale najbardziej ze swojej strony poleciłabym przepłynięcie statkiem rzeki Han. Wieczorem jest stamtąd przepiękny widok na otaczające was miejsca.

cr: archiwum prywatne, Tu akurat widać na drugim brzegu budynek 63 ;)


Gdzie się widzisz za kolejnych kilka lat, jakie masz plany na przyszłość?

Dalej mam zamiar coverować jako solistka, jak również prowadzić swoją grupę. Nagrywać z nimi dużo coverów, prowadzić warsztaty i jeszcze pewnie nie raz wziąć udział w jakichś konkursach tanecznych. Chcę poświęcić NEXT dużo czasu i starać się by nie popełniali takich błędów jak ja w przeszłości, walczyli o swoje marzenia i nie bali się. Na chwilę obecną nie mam większych planów na przyszłość. Chcę trochę odpocząć i zadbać o zdrowie, odniosłam wiele kontuzji starając się być coraz lepsza i udowadniając sobie, że potrafię dużo więcej niż jestem w stanie. Osiągnęłam to, co chciałam dlatego pozwolę sobie na troszkę zasłużonego odpoczynku (haha)

Dziękujemy
za poświęcony czas i życzymy dalszych sukcesów.

To była dla mnie przyjemność! Dziękuję bardzo za wywiad :)
cr: archiwum prywatne

4 komentarze:

  1. Nie jestem fanką K-popu, ale widziałam występ tej grupy na festiwalu Koreańskim na UG i byłam pod mega wrażeniem :) Było po prostu widać w Dan tę pasję w każdym kroku oraz to jak bardzo sprawia jej to przyjemność. Chyba każdy chciałby coś takiego mieć :)
    Gratuluję zespołowi takiego osiągnięcia, zazdroszczę wycieczki do Korei i życzę kolejnych sukcesów! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem Dan cierpi na chorobę dwubiegunową, dla swoich "fanów" jest urocza i bardzo mila, za to gdy pozna sie ja bliżej okazuje sie zadufana w sobie egoistką.
    To tyle c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaka jest Dan w życiu prywatnym, ale nie o tym był ten wywiad :)

      Usuń
  3. Bzdura!!!!Dan to najmilsza osoba jaką znam!!!1

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger