11/09/2015 11:23:00 AM

Prezenty dla koreańskich maniaków

Połowa listopada to czas kiedy dopiero zaczynamy myśleć o świętach, ale piernikowa latte w Starbucksie i kalendarz adwentowy w Lidlu przypominają nam o wyborach przed którymi niedługo staniemy. Prezenty! Nie wiem jak Wy, ale dla mnie większym problemem jest napisanie listu do Świętego Mikołaja niż kupowanie prezentów innym. Tak, tak, dobrze słyszycie, w mojej rodzinie nadal funkcjonuje tradycja pisania listu do Św Mikołaja. Obecnie spełnia rolę wskazówek dla rodziny, a po kilku latach jest świetną lekturą. W tym roku sięgnęłam do listu, który napisałam w liceum, najbardziej chciałam dostać bezprzewodowy odkurzacz (taki jaki miała Kat w filmie Casper), dostałam przewodowy i pamiętam, że to była tragedia :D List był pisany w ostatnim momencie i pod presją, wiec jeśli ktoś Was zapyta "co chciałabyś/chciałbyś dostać na święta?" to lepiej być przygotowanym. Poniżej przedstawiam Wam mój subiektywny przewodnik po prezentach, które w jakiś sposób łączą się z Koreą. Dopisujcie swoje propozycje w komentarzach :)



W mojej sypialni zdecydowanie brakuje kolejnej mapy Seulu, ta jest do kupienia w  Etsy.
Plakatów jest bardzo dużo i ciężko było mi wybrać jeden, dlatego załączam linki do innych, które przykuły moją uwagę, są to za równo tradycyjne zdjęcia jak i uwspółcześnione grafiki: 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Szalenie podobają mi się też wszelkie plakaty i ozdoby wykorzystujące hangul.


Takie cuda też na Etsy

Ten poniżej trafił do mojego prawdziwego listu :D 비빔밥 i 막걸리 <3



Każda płyta z kpopem jest mile widziana, ja (z wiadomych powodów) ucieszyłabym się z ostatniego wydawnictwa Big Bang :) Do kupienia np. na stronie YG 



Sklep YG, to nie tylko kopalnia kasy dla Papy YG, ale też kopalnia prezentów dla fanów zespołów z tej wytwórni. Czy nosiłabym kolczyki z koroną BB? tak :x Czy nosiłabym pierścień GD? nie bardzo :D

Ostatnio słucham też muzyki tradycyjnej, więc pod choinką nie musi czekać na mnie tylko Big Bang :)


Tutaj święty  ma trochę łatwiej, bo płyta jest dostępna w Empiku. Myślę, że każdy fan Korei ucieszyłby się też z przewodników, map i reportaży, na szczęście są obecnie łatwo dostępne również w Polsce. 

Interesuję się relacjami Korei Południowej z Koreą Północną, więc cieszę się, że można dostać sporo książek na ten temat, nawet w empiku :)



Polecam  też bardzo ładne wydawnictwa poświęcone Seulowi, kuchni koreańskiej oraz nauce języka koreańskiego. 


Ręcznie wykonany przewodnik  (na razie tylko po francusku, od 2016 zapewne będzie już po angielsku), dostępny na Etsy.
Jeśli chodzi o książki do nauki koreańskiego to polecam te oferowane przez Talk To Me In Korean. Poza standardowymi pozycjami mają też np. książkę ze slangiem.



Czas na biżuterię :D Będąc w Korei kupiłam sobie naszyjnik zawierający trzy litery z mojego imienia " ㅋ ㅏ ㅅ" , są oddzielnymi elementami, które nakłada się na łańcuszek. Obecnie ten rynek jeszcze bardziej się rozwinął i dostępne są np kolczyki i różnego typu wisiorki oraz np. spersonalizowane breloczki.



Nie można zapominać o jedzeniu. Nie wytrzymałam do świąt i właśnie kupiłam sobie herbatę z miodem i śliwką, którą można dostać na allegro :) 

Znacie kogoś kto nie chciałby znaleźć pod choinką koreańskiej pasty paprykowej albo ramen-shim? :D
Nie mówiąc już w ogóle o półrocznym zapasie kimchi


Inne pomysły, bardziej związane z obyczajami niż bezpośrednio pochodzące z Korei to np. bento.


albo wielkie przytulanki (Rilakkuma to mój faworyt :D)





Czy macie jeszcze jakieś pomysły na prezenty dla koreańskich "maniaków" ? :) Co sami chcielibyście znaleźć pod choinką? Czekam na Wasze komentarze :)


14 komentarzy:

  1. Koreańskie rameny są do kupienia w Piotrze i Pawle. Może już wiesz ale dla mnie to było odkrycie roku :D musiałam kupić z każdego rodzaju ;) Jedna z nie wielu typowo koreańskich rzeczy już ogólnodostępna :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w sklepie pod moim domem też :) myślę, że można je już dostać w wielu miejscach, no i cena jest w miarę normalna :p też mam taki nawyk, że jak widzę koreańskie to kupuję ;) sporo też tempury można dostać, Aloe King tez jest koreanski i ogolnie dostepny, w niektórych kerfach sprzedają koreanski dżem i małe wodorosty. Jest lepiej :D

      Usuń
  2. Ja dorwalam urodzonego w obozie w antykwariacie jakis czas temu. Bardzo dobra pozycja skladajaca sie z opowiesci + najwazniejszych faktow ktore dadza nam poglad na calosc kraju (tytulowy uciekinier dopoki nie uciekl nawet nie wiedzial o Kimach, a co dopiero sytuacji w kraju wiec to duzy plus). Do tego swietny prezent gdy ktos sie interesuje psychologia - Shin nie zaznal nigdy "ludzkich" uczuc dopoki nie uciekl.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podpowiem mojemu Mikołajowi :D ciekawie to brzmi, mam nadzieję, że uda mi się przeczytać.

      Usuń
  3. Ooo, najchętniej kupiłabym wszystkie te rzeczy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczcie sobie jakie cuda są tutaj www.3dcard.pl Jestem pewien, że nigdy takiego czegoś nie wdzialiście!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze marzyłem o takich prezentach. Mam nadzieje, że dostanę od swojej dziewczyny na urodziny. Chciałbym dostać każdą z tych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak przewieźć tak dużego pluszaka do Polski w samolocie? na kolanach go trzymać? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Kupić worek do pakowania odzieży, włożyć pluszaka do niego, wyciągnąć z worka powietrze odkurzaczem, tyle ile się da. I masz już małą paczkę ;-)

      Usuń
  7. Dwa lata temu dostałam w prezencie książkę "Koreańczycy w pułapce doskonałości". gdy ją miałam w dłoniach cieszyłam się jak małe dziecko z pięknej zabawki :-) Rok też książki, jedna bardzo wyczekiwana autora Jacoby Marcin, Korea Południowa. Republika żywiołów. A druga książka jest autora Aleksandra Nemś. Między czasie w internecie "spotkałam" osobę która mi pomogła, i zamówiła w moim imieniu album i płytę CNBlue. Tez mnie to bardzo cieszyło bo przyszło bezpośrednio z Korei, te wszystkie napisy pocztowe na paczce, super uczucie. Jestem świadoma że dla innych osób to taka błachostka. Ale chciałabym chociaż raz w roku, bezpośrednio z tego kraju paczuszkę ;-) Teraz nie mam z nią kontaktu, gdzieś mi się to zagubiło. Pewnie, że oprócz książek chciałabym coś innego, np. jedzenie, biżuteria, muzyka. Niestety nie znam języka angielskiego a jest wiele stron w tym języku. Mogę sobie tylko pooglądać jakie mają tam Koreańskie produkty. A gdzie w Polsce można kupić?
    gdyby ktoś mnie szukał to jestem tu: https://www facebook.com/m.malgorzata

    OdpowiedzUsuń
  8. moja bff ma urodziny 8 sierpnia. I ona ma fisia na punkcie Korei. Dzk za pomoc w wybieraniu prezentów

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger