5/26/2017 10:08:00 AM

Planowanie podróży do Korei - Airbnb

Mimo że napisałyśmy już dużo postów o planowaniu podróży do Korei (1,2,3,4,5), niektóre pytania nadal się powtarzają. My również nabywamy doświadczenia, ciągle dowiadujemy się czegoś nowego i poznajmy Koreę lepiej. Moim tegorocznym odkryciem jest Airbnb, oczywiście nie w sensie znajomości firmy, ale przekonania się co do ich usług. Wcześniej polecałam hotele i częściej spałam w pokojach dwuosobowych, z własną lub wspólną łazienką, obecnie to dla mnie za głośne (nie jestem typem imprezowiczki), więc airbnb wpisuje się w moją osobowość i obecnie jest moim pierwszym wyborem przy jakichkolwiek wyjazdach.


Airbnb oferuje noclegi od osób prywatnych i hosteli, wydarzenia i doświadczenia, i ciągle się rozwija, więc na pewno w przyszłości pojawią się nowe opcje. Możecie też wynająć własny dom lub nawet jeden pokój i zarabiać na przyjmowaniu gości.

Będąc w tym roku w Korei spałam w dwóch różnych miejscach. Gdy byłam sama zależało mi na możliwości ćwiczenia koreańskiego, więc wybrałam pokój, a nie całe miejsce, aby móc rozmawiać z rodziną. Trafiłam idealnie: cudowny dom w Gangnam, piękny pokój, zawsze czysta łazienka i smaczne śniadanie. Gdy odwiedziła mnie koleżanka wybrałyśmy coś tańszego, ale na wyłączność, ważniejsza stała się lokalizacja i przenośny internet.

Zasady, które dotyczą wszystkich miejsc to: 
  • płaci się całość przy robieniu rezerwacji
  • gospodarz musi się zgodzić na rezerwację (może odmówić)
  • obowiązują opłaty za sprzątanie i serwis
  • za dłuższy pobyt (np. tydzień) są zniżki 

Airbnb ma różne opcje wyszukiwania. Polecam waszej uwadze moją profesjonalną grafikę:


Typ: całe miejsce, pokój prywatny, pokój współdzielony
Data: możecie kupować z bardzo dużym wyprzedzeniem
Mapa: jeśli zależy Wam na konkretnym miejscu wystarczy powiększyć mapę i klikać na ceny, które się tam pojawiają, a pokaże się lokal, o który chodzi.

Gdy znajdziecie miejsce, które na pierwszy rzut oka bardzo Wam się podoba, należy wczytać się w regulamin i zasady. Na airbnb można robić "wish listy", czyli zapisywać miejsca, które nam się podobają i później do nich wracać. Zdradzę Wam kilka moich zapisanych miejsc i powiem na co zwracam uwagę. 



link do miejsca: http://bit.ly/2qd3UY4
Jak widzicie od razu pod zdjęciami znajduje się podsumowanie : pokój prywatny w czyimś domu, 2 gości, ale jedno łóżko, jedna sypialnia, więc łazienka współdzielona, 173 zł za noc, dobra lokalizacja, więc cena jest dobra i konkurencyjna w porównaniu do hosteli i innych miejsc w okolicy.

W ogłoszeniu zawsze znajduje się też regulamin, recenzja, informacje o gospodarzu oraz udogodnieniach.

Dla mnie jest to idealne miejsce: ma internet, miejsce do pracy, można zrobić pranie, coś ugotować, a gospodarz jest potwierdzony i ma 44 pozytywne recenzje, czyli nie jest nowy i poważnie traktuje ten biznes.

To była tańsza opcja, ale można też zaszaleć. To miejsce znajduje się na wyspie Jeju i spodobało mi się ze względu na lokalizację i wystrój. Widzę tam siebie z grupą przyjaciół :)


link: http://bit.ly/2rP0U4H
Cena trochę wyższa, ale może być aż 6 osób, co daje 137 zł za noc

cr: airbnb
cr: airbnb
Na wyposażeniu znajduje się bardzo dużo rzeczy, jest nawet jacuzzi i miejsce parkingowe, co jak na wyjazd tego typu wydaje się niezbędne :D 

Airbnb oferuje też atrakcje. Skupiając się na Seulu i wybranej dacie dostajemy bardzo dużo wyników, wybierając zwróćcie przede wszystkim uwagę na recenzje, ale są to sprawdzone rzeczy, więc możecie mieć pewność, że wszystkie będą udane i ciekawe.


Airbnb to też raj pod względem przeglądania miejsc, na które mnie nie stać i szukania inspiracji co do miejsc, które warto zobaczyć. To jest na mojej ogólnej "wish liście":


Cena i lokalizacja na razie poza moim zasięgiem, ale kto wie gdzie mnie poniesie następnym razem :D 

Do airbnb zyskałam duże zaufanie i wszystkie swoje wyjazdy opieram obecnie na tej stronie, żałuję tylko, że nie dałam się przekonać wcześniej. Zdecydowanie polecam :)

Pod tym linkiem znajdziecie zniżkę na pierwszą podróż : link 


Dziękuję za uwagę :D

cr: as taged

P.S. Nie, post nie był sponsorowany :D jestem po prostu fanką ;) 

6 komentarzy:

  1. Idealnie! Ja jakoś nigdy nie mam szczęścia do szukania przez Airbnb ;o Pierwsza propozycja jest naprawdę urocza! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O? Jakieś pechowe sytuacje, czy nie mogłaś trafić na żadną fajną ofertę?

      Usuń
  2. Airbnb jest super. Wiele razy korzystałam wyjeżdżając z mężem do Japonii i byłam naprawdę zadowolona. Zdjęcia prześliczne! Można szukać natchnień do wystroju xddd? Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, można trafić na prawdziwe perełki i zbiór inspiracji do własnego lokum :D

      Usuń
  3. Jak z GDragonem w opcji, to biorę nawet z dopłatą ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja od pierwszego wyjazdu do Korei AIRBNB, na początku to było całe miejsce ale teraz juz pokój w mieszkaniu u Koreańczyków. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger