2/03/2015 12:46:00 PM

Cafe Comma (까페 꼼마)

Hongdae to typowa dzielnica studencka znana z nocnego życia, modnych klubów, pchlich targów i ekscentrycznych kawiarni ( np. Hello Kitty Cafe, którą odwiedziłyśmy wcześniej). Najnowszy trend to kawiarnie książkowe, które wyrastają w mieście jak grzyby po deszczu. Tuż przy wyjściu ze stacji metra Hongik University znajduje się moja ulubiona: Cafe Comma, prowadzona przez jedno z największych wydawnictw w Korei, Munhak Dongnae Publishing. To miejsce idealne dla miłośników książek i ciszy.

już przez okno widać książki

Moja pierwsza wizyta przypadła w dniu kiedy zima postanowiła zawitać do Seulu. Silny wiatr i śnieg zmusiły mnie do poszukiwania schronienia, trafiło na Commę. Pierwszym co przyciągnęło moją uwagę jest ponad dwumetrowy regał zajmujący całą ścianę głównej sali. W kolejnych pomieszczeniach czekają kolejne regały, a na nich książki, których jest tu ponad 3000. Klienci mogą do woli szperać po pułkach i czytać co tylko wpadnie im w ręce, a jeżeli książka jest ciekawa to także ją kupić. Większość kosztuje o 50% taniej niż w zwykłych księgarniach. Szkoda, że są to prawie tylko pozycje po koreańsku, chociaż to może być dla mnie niezły motywator żeby przyłożyć się do nauki języka...

cr: fb wydawnictwa, https://www.facebook.com/munhak/timeline
cr: www.trazy.com

Pojawiłam się w w kawiarni chwilę po 8, więc było stosunkowo pusto, kilkoro klientów zatopionych w lekturze i ukrytych za swoimi laptopami. Oferta kulinarna nie jest rozbudowana: kawa, herbata, kilka ciast. Zdecydowałam się na czekoladę. Trochę zaskoczyła mnie jej cena, może trafiłam na dzień promocji, ale zapłaciłam mniej niż wskazywał na to cennik. W każdym razie okazała się pyszna.

pyszna czekolada i śnieg za oknem

Delektując się napojem i co jakiś czas patrząc czy zawieja za oknem trwa nadal, oglądałam lokal. Ze względu na wystrój Cafe Comma często jest używana jako tło do filmów i reklam (książki w tle prezentują się bardzo korzystnie ;)). Znalazłam też informację o zbliżających się wydażeniach. W kawiarni cyklicznie odbywają się w spotkania z młodymi, dobrze rokującymi pisarzami.

Ten lokal z masą książek ma niezaprzeczalny klimat. Atmosfera prawie że bibliotekowa, stonowane oświetlenie, wspinający się na drabiny ludzie szukający na najwyższych regałach ukrytych perełek. Hongdae to dom dla niezliczonych kawiarni, ale Cafe Comma wybija się na ich tle. Jeżeli będziecie w Seulu polecam ją odwiedzić, zamówić czekoladę, zacząć czytać i zostać aż do ostatniej strony.

Informacje praktyczne:
  • Dojazd: Hongik University Station (linia 2), wyjście 3.
  • Godziny otwarcia: 7:00~24:00.


Ocena Oppy:


2 komentarze:

  1. Hej,

    Bardzo fajny blog.
    Zapraszamy również do subskrybowania naszego bloga w celu pozostania stale w kontakcie!

    Pozdrawiamy,
    Republika Podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,

      Dzięki i chętnie zajrzymy na Waszego bloga :)

      Usuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger