10/26/2014 03:17:00 PM

Liebster Blog Award


Karolina z wkrainietajfunow.pl nominowała nas do "Liebster Blog Award".

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 10 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz kilka osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 10 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

W ramach tego wyzwania musimy odpowiedzieć na 10 pytań, to świetna okazja żebyście poznali nas trochę bliżej.

1. Z czym kojarzy Ci się Japonia? Jeśli się nią interesujesz, to napisz dlaczego i co Cię w niej zafascynowało.

Kasia: Jako dziecko oglądałam dużo japońskiego anime. Regularnie, codziennie i z poświęceniem: Daimosa, Tsubasę (Wakabayashi <3), Sally Czarodziejkę, Yattamana i Tajemnice Złotego Miasta. Jednak to oglądanie nie wpłynęło w żaden sposób no moje zainteresowanie Japonią, to były po prostu seriale, które lubiłam i nie myślałam o tym jako o oglądaniu anime. Wśród znajomych w szkole miałam osoby, które interesowały się dzięki temu kulturą Japonii, ale pamiętam, że ja specjalnie unikałam wsiąknięcia w ten temat. Sama nie wiem dlaczego. Dopiero kiedy minęło prawie 20 lat (to brzmi staro) a ja zaczęłam interesować się Koreą, Japonia pojawia się naturalnie. Dużo moich ulubionych dram miało swoje japońskie pierwowzory, zaczęłam je oglądać, szukać informacji o różnych kulturowych różnicach, później o turystyce etc. Ze względu na to, że interesuję się historią moja opinia o Japonii nie jest w 100%  pozytywna.

Daria: Z anime i mangą! Dość banalne skojarzenie, ale tak właśnie pierwszy raz zetknęłam się z jej kulturą, oglądając na szkolnej świetlicy "Czarodziejkę z księżyca". Potem zaczęłam czytać książki na temat Japonii, a nawet sama pisać o niej krótkie artykuły. Korea jest na pierwszym miejscu, ale Japonia zajmuje zasłużone drugie. Mam nadzieję, że już niedługo ją odwiedzę i poznam trochę bliżej. Chciałabym zobaczyć jak wyglądają świątynie buddyjskie w Japonii i czy bardzo się różnią od tych koreańskich. Poza tym spróbować regionalnej kuchni (chociaż nie wiem czy coś będzie lepsze niż Bibimbap ;) ).

cr: rendermebreathless

2. Opowiedz o jakimś mega pozytywnym wydarzeniu, które Cię ostatnio spotkało.

Daria: Pierwsze co przychodzi mi do głowy to pierwszy komentarz na blogu. Prowadzimy go od niedawna, więc bardzo się ucieszyłam gdy zobaczyłam, że ktoś nas jednak czyta.

3. Poleć jakąś dobrą książkę, którą ostatnio przeczytałeś/przeczytałaś?

Kasia: Akurat w temacie Japonii bo "Bezsenność w Tokio" Marcina Bruczkowskiego. Książka podobała mi się głównie ze względu na personalny charakter reportażu oraz zamieszczone informacje i sposób prezentacji. Mimo, że historia dzieje się już prawie 20 lat temu to opisane w niej rzeczy nadal są aktualne i ważne. Bardzo dobrze się czyta. 

Daria: Ja za to ostatnio czytałam świetną książkę "Miasteczko Hibiskus" Gu Hua, powieść opartą na wydarzeniach z okresu chińskiej rewolucji kulturalnej. Czyta się lekko, a przy okazji można wyobrazić sobie jak wyglądało życie w Chinach lat sześćdziesiątych.


4. Czym się obecnie zajmujesz? Krótki opis pracy, studiów bądź szkoły mile widziany, ale fajnie byłoby się dowiedzieć także o zajęciach, które niekoniecznie należą do sfery obowiązków.



Kasia: Pracuję. Moja praca nie jest moim hobby i bez problemu przyznaję, że pracuję dla pieniędzy. Jeśli chodzi o inne zajęcia, które nie należą do sfery obowiązków, a są moim hobby to przede wszystkim rzeczy związane z Koreą (ten blog, blog na tumblr, Koreański, dramy, muzyka etc.), podróżami (np. należę do klubu górskiego) oraz książki, socjologia i historia.

Daria: Hmmm... nie będę pisać o pracy i szkole, ale o tym co robię w czasie wolnym. Kocham czytać. Książek jest już tyle, że niedługo nie będę miała ich gdzie trzymać ;). Te o Azji zajmują ważne miejsce na półce, ale jestem też miłośnikiem kryminałów. Poza tym uwielbiam spędzać czas ze znajomymi i zanudzać ich ciekawostkami o Korei.



5. Gdybyś mógł/mogła znaleźć się teraz gdziekolwiek, gdzie by to było i dlaczego?

Kasia: A mogę przenosić się w czasie? :D Nie jest to takie łatwe pytanie jak się wydaje, poza oczywistymi odpowiedziami jak "W Korei", "W Norwegii" chciałabym np. móc przenieść się na koncert Big Bang. Nie wiem czy to się uda kiedyś powtórzyć, a do Korei mogłabym pojechać sama, więc niech będzie pierwszy siedzący rząd na koncercie Big Bang :D 

Daria: Wszędzie! Jest masa miejsc gdzie chciałabym w tej chwili być, ale najbardziej chyba w Wenecji albo Nowym Jorku :D.

6. Skąd pojawił się u Ciebie pomysł prowadzenia bloga?

Kasia: Często gdy się spotykałyśmy na koreańskim większość czasu zamiast na nauce spędzałyśmy na rozmowach o samej Korei. O naszych doświadczeniach, spostrzeżeniach, planach, pomysłach etc. Pomysł na blog pojawił się całkiem naturalnie. Podoba mi się, że mamy podobną opinię w sprawie wielu bardzo różnych rzeczy dotyczących Korei.


Daria: Poza tym to też forma uporządkowania naszych przemyśleń. Kiedy piszemy posty jeszcze raz wracamy wspomnieniami do miejsc, które opisujemy, zbieramy dodatkowe informacje i dowiadujemy się nowych rzeczy.


7. Jest coś, czego chciałbyś koniecznie spróbować lub się nauczyć w najbliższym czasie?


Kasia: Chciałabym umieć wstawać rano, dobrze gotować i mówić po koreańsku przynajmniej na poziomie B2.

Daria: O! Ja dokładnie tak samo, w końcu chcę się porządnie nauczyć koreańskiego... i może jeszcze spróbować sił w Taekwondo.

8. Tak w ramach dzielenia się jedzeniowymi inspiracjami opisz swój idealny posiłek, coś, co chciałbyś teraz zjeść albo po prostu coś ciekawego, co miałeś/miałaś ostatnio okazję zjeść!

Kasia: Chciałabym teraz zjeść deser o smaku zielonej herbaty, np. lody albo sernik.

cr:http://dessertfirstgirl.com



Daria: Bardzo trudne pytanie. Kocham jeść i oglądać wszelkie programy kulinarne, więc idealny posiłek nie miałby końca, chciałabym w nim uwzględnić wszystkie ulubione potrawy. Dzisiaj mam ochotę na kuchnię indyjską i Kurczaka Tikka Masala.


kadr z filmu "Skrzydełko czy nóżka"
9. Co robisz, kiedy masz beznadziejny dzień, zjada Cię stres albo nic Ci się nie chce. Każdy sposób na relaks mile widziany!


Kasia: Ech...jak mam beznadziejny dzień to zdecydowanie maraton dramowy. Staram się wybrać dramę, której jeszcze nie oglądałam, ale jej emisja już się skończyła, albo jedną z moich ulubionych dram, którą już dobrze znam. 16-20 odcinków, trochę przewijania, rano wory pod oczami ale no regrets. Jak zjada mnie stres lub potrzebuję poprawić sobie szybko humor to słucham pozytywnych piosenek. np 1 lub 2. Jeśli to nie działa to TO jest broń ostateczna.

Daria: Za to ja kiedy mam beznadziejny dzień przygotowuję sobie kisiel cytrynowy i siadam do oglądania jakiejś starej amerykańskiej komedii, mój faworyt to "Nie jedzcie stokrotek" z Doris Day. Nie mam idealnego sposobu na stres, po prostu staram się jak najszybciej rozwiązać problem... żeby móc zasiąść do oglądania filmów ;).

10. Na koniec – jakie masz plany do końca roku? Jakaś podróż, ważne wydarzenie życiowe, a może „wszystko po staremu”?


Kasia: Jedziemy do Korei. Chciałabym też odwiedzić wtedy Japonię, jest za blisko by nie skorzystać z takiej okazji. Poza tym, cieszę się na zbliżającą się zimę, święta i wypady w góry.

Daria: Do końca roku zostało już niewiele czasu, ale chciałabym pojechać do Korei! Jeszcze raz odwiedzić moje ulubione miejsca i zobaczyć wszystkie te, których nie udało mi się ostatnim razem. Zazdroszczę Kasi, że była na Udo, ale marzy mi się też kilkudniowa wyprawa po koreańskich górach.


cr: Yonhap News Agency
Mamy nadzieję, że odpowiedziałyśmy wystarczająco wyczerpująco i przekazujemy pałeczkę dalej. Oto nominowane przez nas blogi: 

Skośnooki blog
Obywatel Świata
Włóczykij
Świat od podszewki
Shichijyuuni


A to pytania:

1. Pierwsze skojarzenie, gdy słyszysz "Korea" to?
2. Jak doszło do tego, że powstał Twój blog?
3. Jak chciałbyś/chciałabyś aby Twoje życie wyglądało za rok?
4. Jakie nietypowe nawyki posiadasz?
5. Gdy podróżujesz, czego z Polski, poza rodziną, najbardziej Ci brakuje?
6. Opowiedz o jakiejś szalonej przygodzie, którą miałeś/miałaś w trakcie podróży.
7. Czy jest coś od czego jesteś uzależniony/uzależniona? Co to jest?
8. Kolekcjonujesz coś? Jeśli tak, co to jest?
9. Jak przygotowujesz się do podróży?
10. Czy jest coś, z innych krajów, co chciałabyś sprowadzić do Polski?

Czekamy na Wasze odpowiedzi :) 

3 komentarze:

  1. Gratulacje za nominację

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za nominację!
    w wolnej chwili odpowiemy na Wasze pytania
    Jedno pytanie: Czy jedna z Was to studentka z Katowic? W komentarzach pojawiły się dwie nominacje, jedna od Was(usunięta przez autora) i druga od niejakiej Pauliny D.?
    Nie mogę znaleźć Jej bloga, więc zakładam, że to jedna z Was, ale proszę o potwierdzenie :)

    K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam i dzięki za nominację, przygotowuję kilka postów o Korei więc może wplotę wasze pytania do tej lub innej notki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 My Oppa's Blog , Blogger